BMW INPA K+DCAN diagnosztika kapcsolóval
A BMW-INPA/Ediabas-K + DCAN USB OBD2 interfész teljes BMW diagnosztikát tesz lehetővé
FTDI FT232RQ lapkakészlet, nagy sebességű adatátvitel, kettős K-Line támogatás
Az olvasás, hibakeresés, javítás, kódolás INPA-val működik, jó teljesítménnyel.
Támogatja a nagy sebességű CAN-t (500 kbps) és a kis sebességű CAN PT-t (100 kbps).
Támogatja a BMW modellek széles skáláját 2001 és 2016 között; Könnyű telepítés, beleértve az illesztőprogramokat
A kiváló minőségű K+DCAN USB diagnosztikai kábel a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
CAN BUS mód emuláció.
FTDI FT22RQ lapkakészlet.
A hibakódok kiolvashatók és törölhetők.
Könnyen válthat a régi és az új modellek között.
Támogatja a kettős K-vonalat.
Kategória: | Diagnosztika adott autómárkához |
---|---|
Jótállás: | 2 év |
A K+DCAN kábel a beépített kapcsolójának köszönhetően támogatja a dupla K vonalat, így az elődjétől (kapcsoló nélkül) ellentétben a BMW autók legtöbb moduljával nincs probléma. Ez a megoldás megbízhatóvá és professzionális használatra ideálissá teszi.
A kapcsoló lehetővé teszi az interfész 8 érintkezőjének csatlakoztatását vagy leválasztását, amely egyes BMW autók moduljainak diagnosztizálásáért felelős adatok átvitelére szolgál. Az esetek 90%-ában ezt a vonalat be kell kötni. A működési elv jobb megértése érdekében először írja le a BMW autók diagnosztikai vonalainak típusát, és milyen információkat küldenek rajtuk keresztül.
KLine - 1996-tól 2007-ig az autókban használt diagnosztikai vonal. Az OBD2 foglalatban a 7-es és 8-as érintkezőkön történik az adatok átvitele. E6x, E70, E87, E9x 2007-ig, a modulok információi a 7-es vonalon. és automata sebességváltót küldenek. De a többi modul a 8-as vonalról töltődik. Ezért a 7+8-as érintkezőket csatlakoztatni kell.
D-CAN – Ez nem más, mint egy „modernizált” diagnosztikai vonal, amely 2007-ben jelent meg a BMW E-sorozatú autókban. Az OBD2 aljzat ezekben az autókban a 6-os (Low-Speed CAN) és a 14-es (High-Speed) CAN érintkezőkön található. 2007 óta minden BMW autó ezt a vonalat használja a modulokból származó összes adat elküldésére.
Összegzés : A BMW E-szériás autók 2007-ig a K-vonalakat (7-es és 8-as tű) használják a diagnosztikára, 2007-től pedig egy újabb, D-CAN névre keresztelt sorba küldték ugyanezt az információt. Tehát a BMW E-sorozatú modellekhez 2007/3 után elegendő egy kapcsoló nélküli K+DCAN kábel.
Miért van tehát szükség a 7-es és 8-as érintkezők áthidalására? Mivel az újabb modellek nem használják őket, és ezek a vonalak közömbösek számukra, de a régebbi modelleknél mindkét vonalra szükség van a teljes diagnosztikához. Néhány autóban a 8-as vonal ETHERNET portként is szolgál, amellyel CIC és NBT multimédiás modulokat diagnosztizálhat. Ha ezt a vezetéket a 7-es vezetékkel együtt vezeti, feszültség jelenik meg rajta, ami az összes diagnosztika lekapcsolását eredményezi. Igen, ennél a kis autócsoportnál ez a kapcsoló fontos funkció, amely nélkül nem lenne lehetséges a diagnosztika. Más esetekben a legjobb, ha a kapcsolót abba a pozícióba állítja, ahol a 7. és 8. érintkező csatlakozik.
Példák a támogatott BMW modellekre (1996–2015):
KLine MODELLEK | D-CAN MODELLEK |
BMW 1-es sorozat E87 | BMW E60, E61 3 / 2007 |
BMW 3-as sorozat E46 E9X | BMW E83 9/2006 |
BMW 5-ös sorozat E39 E60 E61 | BMW E84 |
BMW 6-os sorozat E63 E64 | BMW E81, E87 3 / 2007 |
BMW 7-es sorozat E38 E65 E66 | BMW E90, E91, E92, E93 3 / 2007 |
BMW X Series E53 (E83 2006/09-ig) | BMW E70 (Új X5), E71, E72 |
BMW Z sorozat E52 E85 | R56 (új Mini) |
MINI R50, R52, R53, R55, R56 | R57, R58, R59, R60, R61 |
ROLLS-ROYCE |
Támogatott protokollok:
- Nagy sebességű D-CAN és PT-CAN (500 kbit/s)
- Alacsony sebességű K-CAN (100 kbit/s)
- Standard BMW portok (BMW-OBD interfész) BMW 20PIN/OBD2 ADAPTER
Támogatott programok:
Az interfész olyan programokkal működik, mint: INPA, ISTA-D, ISTA-P, NCS Expert, DIS, TIS, SSS Progman, NFS, WinKFP, Toolset32, Navcoder, Carsoft, BTool Expert és mások...
Példa a K + DCAN interfész használatára:
- ÉLŐ ADAT-paraméterek leolvasása a beállított és a jármű várható működése közben, mint például vanos, szondák, szivattyúnyomás, turbófeltöltő nyomás, egyedi hengerek simasága, áramlásmérő stb.;
- vezérlőtesztek (pl. ventilátorteszt a megfelelő működés ellenőrzésére);
- modulok kódolása, programozása és testreszabása,
- xenon fényszóró beállítás;
- nappali lámpák bekapcsolása, a nappali menetfény funkciót a megközelítőleg 20%-os teljesítménnyel működő távolsági fényszórók veszik át;
- irányjelzők bekapcsolása záráskor;
- az öv kikapcsolása nincs bekapcsolva jelzés;
- a központi zár bezárása vezetés közben;
- PDC (parkolássegítő) beállítások;
- szervizvizsgálat megszakítása OLAJSZERVIZ, INSP1, INSP2;
- olaj- és fékfolyadék-ellenőrzési időközök visszaállítása/cseréje;
- és még sok más...
Követelmények:
- Windows rendszer: XP ajánlott, 7, 8, 10, 11
- USB port;
- legalább 10 GB szabad lemezterület;