Üzleti feltételek (ÁSZF)

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

1. A magyar jogszabályok rendelkezései

1.1 A fent említett internetcímen elérhető weboldalt (a továbbiakban: „Weboldal”) üzemeltető szolgáltató Magyarországra összpontosít. A jelen szerződés szerinti szolgáltatás nyújtására, a Szolgáltatóra és a Felhasználóra a magyar és az európai jog az irányadó, különös tekintettel a következőkre:

- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan földrajzi alapú tartalomkorlátozás és a megkülönböztetés egyéb formái elleni küzdelemről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2018/302 rendelet módosításáról 2017/2394 és a 2009/22/EK irányelv,

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi törvény (a továbbiakban: Ptk.),

- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény. a törvényhez,

- Az 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről. a törvényhez,

- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (V. 15.) rendelet. (II. 26.) Kormányrendelet. rendelet,

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény. a törvényhez,

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény. a törvényhez,

- 19/2014. (V. 19.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés alapján értékesített árukkal kapcsolatos panaszok és szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól. (IV. 29.) Külügyminiszteri rendelet,

- A fogyasztók és vállalkozások között áruk adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (V. 17.) rendelet. (VI. 30.) Kormányrendelet. rendelettel

1.2 A jelen általános felhasználási feltételekben (a továbbiakban: üzleti feltételek vagy ÁSZF) meghatározott dátumok és időintervallumok közép-európai idő szerint (CET/UTC+1) értendők.

1.3 A jelen Általános Szerződési Feltételekben említett munkanapok, ünnepnapok és munkaszüneti napok a magyar jogszabályok szerinti munkanapokat, ünnepnapokat és munkaszüneti napokat jelentik.

2. Általános információk a távollévők között elektronikusan megkötött szerződésekről

2.1 A Felhasználó a megrendelés leadása előtt megismerkedhet az online áruházban megrendelhető termékek és szolgáltatások lényeges tulajdonságaival a weboldal termékek és szolgáltatások tulajdonságait ismertető oldalain.

2.2 A szerződés nyelve a magyar.

2.3 A weboldalon leadott megrendelések ajánlás formájában tett jogi nyilatkozatnak minősülnek.

2.4 A szolgáltató köteles a megrendelés beérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezik meg a Felhasználóhoz, a Felhasználót eltávolítják az ajánlatból.

2.5 A megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a szolgáltatóm archiválja, és később írásban nem lesz hozzáférhető.

2.6 A megrendelés elküldése előtt a Felhasználó a megrendelési lépések során tájékoztatást kap az aktuális szállítási díjakról és az esetleges szállítási korlátozásokról, valamint a lehetséges fizetési módokról.

2.7 A Felhasználó a jogi tájékoztatáshoz szükséges feltételeket és dokumentumokat a megrendelés visszaigazolásához csatolt dokumentumként, e-mailben kapja meg, a megrendelés kézhezvételének időpontjában aktuális tartalommal. Ezenkívül a felhasználó letöltheti és/vagy kinyomtathatja a weboldalról a feltételeket és információkat tárolható formátumban, és azok aktuális állapotukban mindig elérhetők a weboldalon.

3 . Online áruház üzemeltető

A * https://www.olcsodiagnostika.hu internetes címen elérhető online áruház  

Hadibo sro, Cégazonosító:  19619146,   28. října 810/246, 709 00 Ostrava-Mariánské Hory, Csehország , e-mail:

olcsodiagnosztika@gmail.com

. 

(a továbbiakban: Szolgáltató)

Bankszámlaszám: CZ4420100000002503149578

4. Ügyfélszolgálat

E-mail cím: olcsodiagnosztika@gmail.com

Üzenet: az üzenetküldési lehetőség a weboldalon a „Kapcsolat” menüpontban érhető el.

A szolgáltató az ilyen e-mailekre a kézbesítéstől számított 2 munkanapon belül válaszol.

. Az általános felhasználási feltételek hatálya és tárgya

5.1 Jelen felhasználási feltételek a weboldalon elérhető szolgáltatásokra, a weboldal használatára, valamint a weboldalon üzemeltetett online áruházban megrendelhető termékek vételére és eladására vonatkoznak.

5.2.1 A fent megnevezett szolgáltató, mint a weboldal üzemeltetője és a termékek, valamint szolgáltatások értékesítője.

5.2.2 Felhasználó, mint az online áruházból termékeket rendelő vásárló, valamint a weboldal weboldalait látogató személy. Felhasználó lehet bármely cselekvőképes természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező kereskedelmi szervezet, beleértve a külföldi jogi személyeket is, feltéve, hogy elfogadja a jelen dokumentumban foglalt feltételeket, és azokat kötelező érvényűnek ismeri el magára nézve. A jelen szerződési feltételek keretében megkötendő szerződést nem kötheti meg az, aki a Polgári Törvénykönyv értelmében cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes. A szabályai szerint lezárhatod.

5.3 A Felhasználási Feltételek a weboldalon való közzétételükkel lépnek hatályba, és határozatlan ideig érvényesek. 

6. Regisztráció

6.1 A regisztráció ingyenes.

6.2 A felhasználó a weboldalon található „regisztráció” gombra kattintva , majd a megjelenő űrlap adatokkal való kitöltésével, a jelen felhasználási feltételek elfogadásával és az adatkezelési nyilatkozat elolvasásával, végül a „regisztráció” gombra kattintva regisztrálhat. 

6.3 Az érvényes regisztrációhoz a Felhasználónak valós adatokat és elérhetőségeket kell megadnia. Amennyiben kiderül, hogy a regisztráció valótlan adatokkal történt, a Szolgáltató jogosult azt törölni. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges következményekért.

6.4 A Szolgáltató jogosult továbbá a következményekért való felelősség nélkül törölni az érvényes regisztrációt, ha a törölt Felhasználó rosszhiszeműen használta a weboldalt, vagy egyéb módon megsértette a jelen Általános Szerződési Feltételeket.

6.5 A regisztráció Szolgáltató általi, fent meghatározott okokból történő törlése nem érinti a mindkét Fél által már teljesített megrendeléseket. Ugyanezen okból történő lemondás esetén, ha a Szolgáltató még nem kezdte meg a teljesítést, egyoldalúan dönthet arról, hogy elvégzi-e azt, kivéve, ha a lemondás oka ezt kizárja. Amennyiben a megrendelés a fenti okok miatt nem teljesítésre kerül, és a Felhasználó már fizetett, a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználónak a befizetett összeget. Amennyiben a Felhasználó lemondást kiváltó magatartása kárt okozott a Szolgáltatónak, a Szolgáltató jogosult a kár összegét a visszatérített összegből visszatartani.

6.6 A Felhasználó bármikor kezdeményezheti regisztrációjának törlését a Szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel, amelyet a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 10 naptári napon belül végrehajt.

6.7 A regisztráció törlésére a Felhasználónak a regisztráció céljából kezelt személyes adatainak törlésére irányuló kérelme, illetve az adatkezelésre vonatkozó olyan kérelem alapján lehet szükség, amely megtiltja az adatok e célból történő felhasználását. A felhasználó erről bővebben az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.

6.8 A regisztráció Felhasználó kérésére történő, fent leírtak szerinti törlése nem érinti a Felhasználó által korábban leadott érvényes megrendelések teljesítését.

7. A vételár meghatározása

7.1 A felhasználó a termékek és szolgáltatások aktuális árairól az online áruház weboldalán tájékozódhat, ahol a termékek és szolgáltatások tulajdonságai is bemutatásra kerülnek.

7.2 A termékek és szolgáltatások feltüntetett vételárai bruttó fogyasztói árak, ami azt jelenti, hogy minden termék esetében a fizetendő teljes vételár adóval együtt van feltüntetve. 

7.3 A vételár mindig az árlistában feltüntetett pénznemben értendő.

7.4 Az árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket.

7.5 A Szolgáltató nem számít fel csomagolási költséget.

7.6 A megrendelés visszaigazolása mindig tartalmazza a fizetendő tényleges bruttó fogyasztói árat, valamint az összes többi költséget teljes fizetendő összegben.

7.7 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az online áruház weboldalán megjelenített termékek és szolgáltatások árait megváltoztassa. Az árváltozás nem befolyásolja a már megrendelt termékek és szolgáltatások árát.

7.8 Amennyiben a webáruházban vagy a megrendelés visszajelzésében hibás ár szerepel – különösen, ha egyértelműen hibás árról van szó –, a Szolgáltató nem köteles a terméket vagy szolgáltatást hibás áron értékesíteni. A hibás áron leadott megrendelést követően a Szolgáltató felajánlja a Felhasználónak a termék vagy szolgáltatás tényleges áron történő értékesítését. Amennyiben a Felhasználó ezzel nem ért egyet, joga van a megrendelését lemondani.

8. A megrendelés leadásának módja és lépései, szerződéskötés

8.1 Termékkiválasztás

8.1.1 A felhasználó a termékek alapvető jellemzőivel az online áruház termékinformációs oldalain ismerkedhet meg.

8.1.2 A felhasználó a megrendelni kívánt termék adatlapján található „kosárba” gombra kattintva helyezhet terméket a virtuális kosárba.

8.1.3 Amennyiben a Felhasználó több terméket szeretne rendelni, a fenti lépéseket követve helyezheti azokat a kosárba.

8.1.4 Amennyiben a megrendelés előtt bármilyen kérdés merülne fel a termékkel kapcsolatban, a Felhasználó a Szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhat (elérhetőségek: fent, az „Ügyfélszolgálat” részben).

8.2 Megrendelés leadása és visszaigazolása, szerződéskötés

8.2.1 A Felhasználó a következő módon adhatja le megrendelését az online áruházban.

8.2.2 A regisztráció nem feltétele a megrendelés leadásának.

8.2.3 A termékek kiválasztása és kosárba helyezése után a felhasználó a fejlécben található „Kosár” gombra kattintva tekintheti meg a kosár tartalmát. Az ikon mellett láthatod a megrendelni kívánt termékek számát és a teljes vételárat is.

8.2.4 A kosár tartalmát megjelenítő oldalon a Felhasználónak lehetősége van a kiválasztott termékek mennyiségét a kívánt darabszámra való átírásával módosítani, vagy az „X” jelet ábrázoló ikonra kattintva eltávolítani a terméket a kosárból.

8.2.5 A „Tovább” gombra kattintás után ki kell választania a szállítási és fizetési módot.

8.2.6 A „Tovább” gombra kattintva meg kell adnia a nevét, e-mail címét, telefonszámát és számlázási címét.

8.2.7 Eszközök az adatbeviteli hibák azonosításához és javításához a szerződéses nyilatkozat benyújtása előtt:

8.2.7.1 Hiányos vagy nyilvánvalóan helytelen adatok megadása esetén figyelmeztető üzenet jelenik meg a rendelési folyamat során.

8.2.7.2 A regisztrált felhasználó a megrendelés során módosíthatja a megrendeléssel kapcsolatos személyes adatait. Regisztrációs adatait a személyes profiloldalon szerkesztheti, amely a weboldalra való belépés után, egy vázlatos emberi alakot ábrázoló ikonra kattintva jelenik meg.

8.2.7.3 A kosár tartalma, a rendelési adatok és paraméterek a rendelés elküldéséig bármikor ellenőrizhetők, módosíthatók, vagy akár törölhetők is, a rendelési folyamat során a fent megjelenített oldalakra való visszatéréssel, valamint az adatok szerkesztésével és újbóli megadásával az ÁSZF jelen fejezetének előző szakaszaiban leírtak szerint. Visszaléphet a böngésző vissza gombjára kattintva, vagy az online áruház oldalainak tetején található folyamatábrában felsorolt ​​rendelési szakaszokra kattintva, amelyek a rendelés lépéseit mutatják.

8.2.8 A fenti rendelési adatok ellenőrzése és az adatok bevitelében esetlegesen előforduló hibák javítása után a Felhasználó érvényesen leadhatja rendelését a jelen ÁSZF elfogadásáról szóló nyilatkozat ellenőrzésével és a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással.

8.2.9 A megrendelés kézhezvételét követően a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja azt a Felhasználónak automatikus e-mailben, amelyet az online megrendelés leadásakor megadott e-mail címre küld. A visszaigazolás tartalmazza a Felhasználó által fizetendő, vagy online fizetés esetén kifizetett teljes összeget. Amennyiben a Felhasználó nem kapja meg a visszaigazolást a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül, kizárásra kerül az ajánlatból. A visszaigazolást abban a pillanatban tekintjük kézbesítettnek a Felhasználó számára, amikor az számára elérhetővé válik (azaz abban a pillanatban, amikor megérkezik az e-mail fiókjába). A megrendelés itt feltüntetett visszaigazolása még nem jelenti a termék megvásárlására vonatkozó szerződés megkötését, a Szolgáltató ezen visszaigazolása még nem jelenti a megrendelés elfogadását.

8.2.10 A megrendelések feldolgozása minden munkanapon a weboldalon közzétett időpontban történik, közép-európai idő szerint. Amennyiben a megrendelés a fent említett időintervallumon kívül érkezik meg a Szolgáltatóhoz, úgy tekintendő, hogy a beérkezést követő első feldolgozási időszak kezdetén – előrefizetés esetén a fizetendő összeg Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezésének napját követő első feldolgozási időszak kezdetén – érkezett meg a Szolgáltatóhoz, és ettől a naptól számított 24 órán belül kerül feldolgozásra.

8.2.11 A megrendelés feldolgozásának megkezdését követően a Szolgáltató – amennyiben a megrendelés elfogadásra kerül – e-mailben tájékoztatja a Felhasználót a megrendelés elfogadásáról. A termék megvásárlására vonatkozó szerződés a Szolgáltató által a Felhasználónak küldött e-mail üzenet kézhezvételével jön létre.

8.2.12 A Szolgáltató emlékezteti a Felhasználót, hogy ellenőrizze a megrendelési elismervény és a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolás tartalmát. Amennyiben bármely visszaigazolás tartalma eltér a megrendelés tartalmától, és a megrendelő Felhasználó a visszaigazolás kézhezvételétől számított 24 órán belül nem kifogásolja az eltérést, vagy ha a fizetés a visszaigazolás kézhezvételét követően történik, a szerződés szempontjából a visszaigazolás tartalma az irányadó. Miután a szolgáltató eltérő tartalmú visszaigazolást jelent, kivizsgálja a bejelentést, és indokolt esetben korrigálja a megrendelést.

8.3. A regisztráció Felhasználó kérésére történő törlése a megrendelés leadása után nem érinti a Felhasználó által korábban leadott érvényes megrendelések feldolgozását.

8.4 Amennyiben a Felhasználó a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatainak törlését kéri, vagy tiltakozik azok ilyen célú felhasználása ellen, ebben az esetben a Szolgáltató értesíti a megrendeléstől való elállási szándékáról.

9. További rendelésjavítás

9.1 Amennyiben a Felhasználó módosítani kívánja a már leadott rendelését, vagy ha helytelen adatokat adott meg, köteles erről a lehető leghamarabb értesíteni az ügyfélszolgálatot. Fontos, hogy ezt haladéktalanul tegye meg, hogy a Szolgáltató a teljesítés megkezdése előtt javíthassa a megrendelést.

9.2 A megrendelés javítása esetén a Szolgáltató új megrendelés-visszaigazolást küld a módosított tartalommal, amely szerint a módosításnak megfelelően létrejön az adásvételi szerződés, vagy - korábban beérkezett hibás megrendelés esetén - módosul.

10. Fizetési feltételek

10.1 Lehetséges fizetési módok:

10.1.1 Előrefizetés banki átutalással:

A felhasználó a megrendelés leadási folyamata során választhatja ki ezt a fizetési módot. Az átutalás végrehajtásához szükséges információkat a megrendelés visszaigazoló e-mailben találja. 

Ez a fizetési mód a választott szállítási módtól függetlenül használható.

10.1.2 Online előrefizetés bankkártyával:

Előrefizetés a felhasználó által a megrendelés leadásakor kiválasztott online fizetési szolgáltatón keresztül.

A bankkártyás online fizetési szolgáltatást a Barion Payment inc. biztosítja. biztosít. A szolgáltatás igénybevételekor a Felhasználó bankkártyával fizethet.

Bankkártyás fizetés esetén a Felhasználó a fizetéshez használt bankkártya adatait közvetlenül és kizárólag a fent említett szolgáltatónak adja meg, mivel a fizetési folyamat során annak weboldalára lesz átirányítva. A bankkártyás online fizetést biztosító szolgáltató nem osztja meg a bankkártya adatait a szolgáltatóval.

A fizetési szolgáltató szerződési feltételei további feltételeket határoznak meg az online fizetésekre vonatkozóan, amelyeket a Felhasználó a fizetés előtt megtekinthet a fizetési szolgáltató felületén, amelyre a megrendelési folyamat során átirányításra kerül.

Ez a fizetési mód a választott szállítási módtól függetlenül használható.

10.1.3  Előrefizetés online fizetési szolgáltatáson keresztül:

Előrefizetés a felhasználó által a megrendelés leadásakor kiválasztott online fizetési szolgáltatón keresztül.

Az online fizetési szolgáltatást a Barion Payment Inc. biztosítja. A szolgáltatás igénybevételekor a Felhasználó bankkártyával vagy fizetési szolgáltatónál vezetett számláról fizethet.    

Online fizetés során a Felhasználó közvetlenül és kizárólag a fent említett szolgáltatónak adja meg fizetési és bankkártya adatait, mivel a fizetési folyamat során a Felhasználó átirányításra kerül annak weboldalára. Az online fizetési szolgáltató nem oszt meg adatokat a szolgáltatóval.

A fizetési szolgáltató szerződési feltételei további feltételeket határoznak meg az online fizetésekre vonatkozóan, amelyeket a Felhasználó a fizetés előtt megtekinthet a fizetési szolgáltató felületén, amelyre a megrendelési folyamat során átirányításra kerül.

Ez a fizetési mód a választott szállítási módtól függetlenül használható.

10.1.4  Utánvétes fizetés esetén:

A megrendelés elküldésekor a Felhasználó a szállításkor történő fizetést választja. A felhasználó készpénzzel vagy bankkártyával fizethet a futárszolgálat munkatársának a kézbesítéskor .    

A futárszolgálattal történő fizetés egyéb feltételeit a Zásilkovna sro üzleti feltételei tartalmazzák, amelyekkel a Felhasználó a cég online felületén ismerkedhet meg (részletek alább).

10.1.5 Átvételi ponton történő átvétel esetén:

Fizetés a Felhasználó által a megrendelés elküldésekor kiválasztott szállító cég kézbesítési helyére (személyes átvétel helye) történő kiszállítással, vagy átvételkor történő fizetéssel.

A felhasználó fizethet a kézbesítéskor, készpénzzel az átvételi helyen, vagy – a kiválasztott üzlettől függően – bankkártyával .    

Az átvételi ponton történő fizetés egyéb feltételeit az átvételi pontot biztosító cég szerződési feltételei tartalmazzák, amelyeket a Felhasználó a fent említett cég online felületén találhat.

 10.1.6 Csomagautomatától történő átvétel esetén :  

Fizetés utánvéttel vagy átvételkor a felhasználó által a megrendelés leadásakor kiválasztott csomagautomatánál.

A felhasználó bankkártyával fizethet a csomagautomatánál a kézbesítéskor .  

A csomagautomatánál történő fizetés egyéb feltételeit a kézbesítő cég (csomagautomata) szerződési feltételei tartalmazzák, amelyeket a Felhasználó a cég online felületén tekinthet meg.

10.2 Amennyiben a Szolgáltató a saját érdekkörében felmerült okok miatt nem tudja teljesíteni a már kifizetett megrendelést, az akadály bekövetkezésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Felhasználónak a megrendeléssel kapcsolatban kifizetett teljes összeget.

11. Szállítási idő és szállítási feltételek

11.1 Szállítás és határidők

11.1.1 A Szolgáltató a megrendelt terméket a Felhasználó által a megrendelés leadásakor megadott szállítási címre szállítja ki a megrendelés visszaigazolásában meghatározott határidőn belül.

11.1.2 A megrendelt termék a megrendelés kézhezvételétől számított 2 napon belül kerül kiszállításra. Egy munkanapon belül átadjuk a szállítónak, aki ezt követően az alább meghatározott határidőn belül kézbesíti azt.

11.1.3 Amennyiben a Szolgáltató a fent említett határidőn belül nem tudja teljesíteni a megrendelést, a teljesítési akadály felmerülését követően haladéktalanul tájékoztatja a Felhasználót.

11.2 Fuvarozó:

Zásilkovna sro
Adószám: 28403806
Adószám: CZ28408306
Českomoravská 2408/1a, Libeň (Prága 9), 190 00 Prága, Csehország

info@zasilkovna.cz, www.zasilkovna.cz 

A futárszolgálat a megrendelt terméket a feladástól számított 3 munkanapon belül kézbesíti a Felhasználónak. A szállítással kapcsolatos további információkat az „Általános Szerződési Feltételek” dokumentum tartalmazza, amely a fuvarozó weboldalán érhető el.  

11.3. Átvételi pontra történő kiszállítás:

Zásilkovna sro
Adószám: 28403806
Adószám: CZ28408306
Českomoravská 2408/1a, Libeň (Prága 9), 190 00 Prága, Csehország

info@zasilkovna.cz, www.zasilkovna.cz 

(a továbbiakban: Fuvarozó).

A futárszolgálat a megrendelt termékeket a feladástól számított 3 munkanapon belül kiszállítja a Felhasználó által kiválasztott átvételi helyre. A szállítással kapcsolatos további információkat az „Általános Szerződési Feltételek” dokumentum tartalmazza, amely a fuvarozó weboldalán érhető el.

11.4 Csomagautomatából érkező kézbesítő:

Zásilkovna sro
Adószám: 28403806
Adószám: CZ28408306
Českomoravská 2408/1a, Libeň (Prága 9), 190 00 Prága, Csehország

info@zasilkovna.cz, www.zasilkovna.cz 

kereskedelmi vállalat (a továbbiakban: Fuvarozó).

A futárszolgálat a megrendelt termékeket a feladástól számított 3 munkanapon belül kiszállítja a kiválasztott csomagterminálra. A szállítással kapcsolatos további információkat az „Általános Szerződési Feltételek” dokumentum tartalmazza, amely a fuvarozó weboldalán érhető el.  

11.5 Szállítási költségek

A Felhasználó a megrendelés elküldésekor tájékozódhat a fizetendő szállítási díj bruttó összegéről.

11.6 Termékátvételi elismervény

11.6.1 Amennyiben a Felhasználó a megrendelt terméket a kézbesítés időpontjában indoklás nélkül nem veszi át – még akkor sem, ha a Felhasználó a Fuvarozó ismételt kézbesítési kísérlete ellenére sem érhető el, és ezért a küldemény nem kerül kézbesítésre, vagy ha a kiválasztott kézbesítési mód átvételi pont vagy csomagautomata, és a megrendelt terméket az átvételre megadott határidőn belül nem veszik át a kiválasztott átvételi ponton vagy csomagautomatában –, a Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik félnek értékesíteni. Ebben az esetben, ha a termék visszaküldésre kerül a Szolgáltatóhoz, és a Felhasználó előre kifizette a megrendelt termék vételárát, a Szolgáltató a vételárat – a tranzakciós költségek levonása után – visszatéríti. A szállítási díj nincs benne a vételárban, és ilyen esetben – amely nem minősül elállási jog gyakorlásának – nem kerül visszatérítésre.

11.6.2 A Felhasználó köteles a megrendelt termék(ek) átvételekor a kézbesítés helyén és időpontjában ellenőrizni a szükséges dokumentumok (számlák) mennyiségét, sértetlenségét és meglétét, és ekkor jelenteni a Szállítónak az esetleges sérüléseket, hiányosságokat vagy egyéb eltéréseket. Amennyiben a Felhasználó a kézbesítéskor bármilyen sérülést vagy eltérést észlel a szállított termékben, a Szállító köteles a Felhasználó kérésére tételesen átadni az árut, és ezt a tényt, valamint a terméken észlelt esetleges eltéréseket vagy sérüléseket a helyszínen jegyzőkönyvezni. A szállítás során keletkezett károkért elsősorban a fuvarozó felelős, de a termék felhasználónak történő átadásáig a szolgáltató viseli az ezzel járó kockázatot. A Felhasználó általi átvételkor történő ellenőrzés elmulasztása azonban nem érinti a Felhasználó szavatossági jogait, illetve az indoklás nélküli elállási jogát, amelyet ebben az esetben is ugyanúgy gyakorolhat.

12. Hibás teljesítés, szavatosság, felelősség, a szerződéstől való elállás/szerződés felmondásának joga

12.1 Hibás végrehajtás

12.1.1 A szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék vagy szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályban foglalt minőségi követelményeknek.

12.1.2 A Szolgáltató nem teljesít hibásan, ha a Felhasználó a szerződés megkötésekor a hibáról ismert volt, vagy a szerződés megkötésekor a hibáról tudomása volt.

12.1.3 Fogyasztónak minősülő felhasználó vásárlása esetén vélelmezni kell, hogy a teljesítéstől számított hat hónapon belül a felhasználó által felfedezett hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt, kivéve, ha ez a feltételezés összeegyeztethetetlen a termék vagy a hiba jellegével. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha hat hónapon belül felfedezik a hibát, a bizonyítási teher a Szolgáltatót terheli.

12.2 Tartozékokra vonatkozó garancia

12.2.1 A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Felhasználó a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint panaszt nyújthat be a Szolgáltatóval szemben.

12.2.2 Felhasználó – választása szerint – az alábbi igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára a többi igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, vagy nem kérhetett, úgy igényelheti az ár arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

12.2.3 Fogyasztónak minősülő Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződés esetén – ingóságnak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatás nyújtására – a Felhasználó a szavatossági jogainak gyakorlása során a hibát a Szolgáltató költségére nem javíthatja ki, és nem javíttathatja ki mással.

12.2.4 Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy a Szolgáltató nem adott okot.

12.2.5 A fogyasztónak minősülő felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül bejelenteni. (Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a felfedezésétől számított két hónapon belül bejelentett hibát késedelem nélkül bejelentettnek kell tekinteni. A jogosult fél felelős a bejelentés késedelméből eredő károkért.) A Szolgáltató egyúttal felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési idő lejárta után a Felhasználó már nem érvényesítheti kellékszavatossági jogait. Használt cikkek esetében ez az időszak egy év.

12.2.6 Fogyasztónak minősülő felhasználó általi vásárlás esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belüli igényérvényesítésnek – a hiba közlésén kívül – nincs egyéb feltétele, ha a felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

12.3 Termékgarancia

12.3.1 Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó választása szerint élhet a fent említett kellékszavatossági jogával vagy termékszavatossági igényével.

12.3.2 A felhasználó a termékgarancia keretében kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.

12.3.3 Egy termék hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban meghatározott tulajdonságokkal.

12.3.4 A felhasználó a termékre vonatkozó jótállási igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül gyakorolhatja. Ezen időszak lejárta után elveszíti ezt a jogot. A felhasználó köteles a hibát felfedezése után haladéktalanul értesíteni a gyártót. A felfedezésétől számított két hónapon belül bejelentett hibát úgy tekintjük, mintha azonnal bejelentették volna. A felhasználó felelős a kommunikációs késedelmekből eredő károkért.

12.3.5 A felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingóság gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját a Felhasználónak kell bizonyítania.

12.3.6 A gyártó vagy szolgáltató csak akkor mentesül a termékre vonatkozó jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező érvényű hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak vagy a szolgáltatónak csak egyetlen okot kell bemutatnia a kivételre.

12.3.7 A felhasználó ugyanazon hiba miatt nem támaszthat egyszerre, párhuzamosan kellékszavatossági igényt és termékszavatossági igényt. Ha azonban a termékszavatossági igénye sikeres, akkor kiegészítő szavatossági igényt nyújthat be a kicserélt termék vagy a megjavított alkatrész gyártójával szemben.

12.4 Kötelező jótállás

12.4.1 A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a 151/2003. évi Törvénykönyvről szóló 12.4.1. bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról. (IX. 22.) Kormányrendelet. 19/2014. (V. 19.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés alapján értékesített árukra vonatkozó panaszok és szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) értelmében a fogyasztónak minősülő Felhasználóval szembeni hibás teljesítés esetén a Szolgáltató bizonyos termékek értékesítésével összefüggésben jótállást köteles nyújtani.

12.4.2 A 151/2003. rendelet. (IX. 22.) Kormányrendelet. A rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetén a Szolgáltató köteles jótállási jegyet csatolni. A jótállási időszak a termék Felhasználó általi átvételének napjától számított egy év. Ha a megvásárolt termék a 151/2003. törvény rendelkezéseinek hatálya alá tartozik. (IX. 22.) Kormányrendelet. Amennyiben a vásárolt termék egy, a Rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a termék a kötelező egyéves jótállási időszak alatt meghibásodik, a Felhasználó ugyanazon igényeket támaszthatja a Szolgáltatóval szemben, mint az árura vonatkozó jótállás esetén. Ezért Önnek lehetősége van – a fenti „Jótállás” alcím alatt felsorolt ​​sorrendben – javítást, cserét, árleszállítást vagy a szerződéstől való elállást kérni.

12.4.3 Amennyiben a megvásárolt termékre jótállás vonatkozik, a jótállási jogok és a jótállásból eredő jogok egyidejűleg is gyakorolhatók.

12.4.4 A szolgáltató csak akkor mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a szolgáltatás nyújtása után keletkezett.

12.4.5 Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában a Szolgáltató nem szavatolja, hogy az áruk alkalmasak a Felhasználó által kívánt bármely konkrét célra. A szolgáltató jogosult arra, hogy a megvásárolt termékkel kapcsolatban bejelentett hibát egy szakszervizzel felmérje. Amennyiben a hiba nem rendeltetésszerű használatból ered, a javítási költségek a Felhasználót terhelik. A szolgáltató jótállási kötelezettsége nem vonatkozik azokra az esetekre, ha a terméket illetéktelen személy szétszerelte, a burkolatát eltörte vagy felnyitotta, a szerkezeti felépítését megváltoztatta, valamint azokra a hibákra, amelyek:

- helytelen telepítés,

- helytelen használatból eredően,

- helytelen telepítésből eredően,

- a kötelező karbantartási munkák elmulasztása,

- vandalizmus okozta őket.

12.4.6 Amennyiben a weboldalon megrendelt termékre a 151/2003. évi törvényerejű rendelet rendelkezései vonatkoznak. (IX. 22.) Kormányrendelet. a rendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek, amely esetben a szolgáltatónak jótállási jegyet kell csatolnia a termékhez. A tartós fogyasztási cikkek listáját a 151/2003. (VII. 15.) rendelet tartalmazza. (IX. 22.) Kormányrendelet. a rendelet mellékletében foglaltak szerint. Az ezeken a kategóriákon kívüli termékekre nincs törvényileg előírt kötelező jótállás.

12.4.7 A felhasználó ugyanazon hiba miatt nem érvényesíthet egyszerre és párhuzamosan reklamációt és szavatossági igényt, illetve termékszavatossági és szavatossági igényt; ellenkező esetben a Felhasználót a jótállásból eredő jogok a jótállástól és a termékszavatosságból eredő jogoktól függetlenül megilletik.

12.5 Elállási/szerződésfelmondási jog

12.5.1 A fogyasztónak minősülő Felhasználó jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni a jelen szerződéstől. Hasonlóképpen, szolgáltatási szerződés esetén, ha a szerződés teljesítése megkezdődött, a Felhasználó jogosult a szerződést 14 napon belül indoklás nélkül felmondani.

12.5.2 Védelmi időszak

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén: érvényessége attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy az általa megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – a terméket átveszi;

b) több termék szállítása esetén: az érvényesség attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy az általa kijelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – átveszi az utolsó terméket;

c) több tételből vagy darabból álló termék kézbesítése esetén: ha a Felhasználó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy veszi át az utolsó tételt vagy darabot;

A d) aa), b) és c) pontok esetében a Felhasználó a szerződéstől való elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

12.5.3 Szolgáltatások esetében a Felhasználó nem jogosult a szerződéstől való elállásra, ha a Szolgáltató a teljesítést a Felhasználó kifejezett, előzetes hozzájárulásával kezdte meg, és a Felhasználó e hozzájárulás megadásával egyidejűleg kijelentette, hogy tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

12.5.4 Ha a Felhasználó élni kíván az elállási/felmondási jogával, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatot kell küldenie a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére. A visszavonási/felmondási nyilatkozat bármilyen módon megtehető, szóban vagy írásban.

A felhasználó az alábbi mintanyilatkozatot is használhatja az elállási jog gyakorlására: 


 

 


 

12.5.5 A Felhasználó az elállási/felmondási jogát a fent említett időszak lejárta előtt gyakorolja, ha írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát elküldi, vagy az időszak utolsó napján szóban bejelenti. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási/felmondási jogát a jelen dokumentumban meghatározott módon és határidőn belül gyakorolta.

12.5.6 Higiénikus csomagolású termékek esetében a Felhasználó a termék higiéniai csomagolásának eltávolítását követően nem gyakorolhatja az indoklás nélküli elállási jogát. A higiénikus csomagolástól eltérő további csomagolás felbontása nem akadályozza meg a szerződéstől való elállási jog gyakorlását. A higiénikus csomagolástól eltérő termékek esetében az elállási jog gyakorlását nem zárja ki az a tény, hogy a csomagolást felbontották, és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges.

12.5.7 A Felhasználó felelős a termék visszaküldésének megszervezéséért és a visszaküldés költségeinek viseléséért. Az áruk személyesen is visszaküldhetők, az ügyfélszolgálattal történő előzetes egyeztetést követően.

 

Az elállás/felmondás elfogadását és az áru visszaküldését követően a vételár rendezése legkésőbb az elállás/felmondás elfogadásától számított 14 napon belül megtörténik. Termékre vonatkozó szerződéstől való elállás esetén a Szolgáltató köteles visszatéríteni a Felhasználónak az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, szolgáltatásra vonatkozó szerződéstől való elállás esetén pedig az elállással érintett szolgáltatás vételárát.

12.5.8 A Felhasználó nem gyakorolhatja a szerződéstől való elállási jogát:

 

  • szolgáltatási szerződés esetén a teljes szolgáltatás nyújtását követően, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a teljes szolgáltatás nyújtását követően elveszíti a szerződés felmondásának jogát;
  • olyan termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, amelynek árát vagy díját a pénzügyi piacon működő vállalkozás nem tudja befolyásolni, és amely az elállási időszak alatt esetlegesen ingadozhat;
  • olyan nem gyártott termék esetében, amelyet a Felhasználó utasításai szerint vagy kifejezett kérésére gyártottak, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó egyedi igényei szerint készítettek;
  • romlandó vagy rövid eltarthatóságú termékek esetében;
  • olyan lezárt csomagolású termék esetében, amelyet a kézbesítést követő felbontás után egészségügyi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni;
  • olyan termék esetében, amely természeténél fogva a kézbesítést követően elválaszthatatlanul összekeveredik más termékekkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital esetében, amelynek tényleges értéke a piaci ingadozásoktól függ olyan módon, amelyet a kötelezettség nem befolyásolhat, és amelynek árában a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, de a szerződés csak a megkötéstől számított harmincadik nap után teljesítésre kerül;
  • kereskedelmi szerződés esetén, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére felkeresi a fogyasztót sürgős javítások vagy karbantartás elvégzése céljából, kivéve a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon felül kínált szolgáltatásokat vagy termékeket, valamint a karbantartás vagy javítás elvégzéséhez felhasznált alkatrészeket;
  • lezárt hang- vagy képfelvételek, valamint számítógépes szoftverek másolatainak adásvétele esetén, ha a fogyasztó a kézbesítést követően felbontotta a csomagolást;
  • újságok, folyóiratok és időszaki kiadványok tekintetében, az előfizetési szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén;
  • szállásadásra vonatkozó szerződés esetén – a szállásadási szolgáltatás, a szállítás, a gépjárműbérlés, a vendéglátó-ipari szolgáltatás vagy a szabadidős tevékenységekkel kapcsolatos szolgáltatások kivételével –, ha a szerződésben időtartamot vagy időkorlátot állapodtak meg;
  • megfoghatatlan adathordozón nyújtott digitális tartalom esetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és e beleegyezéssel egyidejűleg a fogyasztó kijelentette, hogy tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

12.6 Az elállás/felmondás joghatásai

12.6.1 Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási/szerződés felmondására vonatkozó nyilatkozatának kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Felhasználó által kifizetett összes ellenszolgáltatást, beleértve termékszavatosság esetén a termék Felhasználóhoz történő szállítási költségeit is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb standard szállítási módtól eltérő szállítási módot választott). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti tranzakció során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Felhasználó kifejezetten hozzájárul egy eltérő fizetési mód igénybevételéhez, és a Felhasználót ezen fizetési mód igénybevételéből adódóan semmilyen többletköltség nem terheli. Termék adásvételi szerződés esetén a Szolgáltató visszatarthatja a visszatérítést mindaddig, amíg a terméket vissza nem kapja, vagy amíg a Felhasználó vissza nem igazolja a visszaküldést: attól függően, hogy melyik következik be előbb.

12.6.2 A Felhasználó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási/felmondási nyilatkozat kézbesítésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a Szolgáltatónak. A határidőt betartottnak tekintjük, ha a terméket a 14 napos időszak lejárta előtt elküldi. A termék visszaküldésének közvetlen költségei a Felhasználót terhelik.

12.6.3 A felhasználó csak akkor felelős a termék állapotának romlásáért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségesnél hosszabb használat eredményeként következik be. Ez a rendelkezés csak a higiénikus csomagolástól eltérő termékek esetében értelmezhető.

 

12.6.4 Amennyiben a Felhasználó a szerződéstől való elállás/felmondás határidején belül kérte a szolgáltatás megkezdését, felmondás esetén a Felhasználó köteles a Szolgáltatónak a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan megfizetni a nyújtott szolgáltatásért járó összeget. A Szolgáltató hasonlóképpen visszatéríti a Felhasználó által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás értékét.

13 Jogi nyilatkozat

13.1 A Szolgáltatót jogilag nem kötelezi szerződés megkötése. Szabadon dönt arról, hogy elfogadja vagy elutasítja a Felhasználó megrendelését. A szolgáltató kizárja a felelősséget az ebből eredő károkért.

13.2 A Szolgáltató nem szavatolja, hogy a termék vagy szolgáltatás alkalmas a Felhasználó általi bármilyen rendeltetésszerű használatra. A használatra a termék- vagy szolgáltatásleírásban és a használati utasításban található információk az irányadók, de a szolgáltató nem vállal felelősséget a konkrét használati körülményekből eredő eltérésekért.

13.3 A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldal rosszhiszemű használatából, illetve az internetszolgáltató elérhetetlenségéből eredő közvetlen vagy közvetett károkért. A szolgáltató nem vállal felelősséget a technikai hibákért, például áramkimaradásért vagy számítógépes hálózat kimaradásáért. Mivel az internet egy nyílt hálózat, amely nem tekinthető biztonságosnak, a Szolgáltató nem vállal felelősséget az elektronikusan továbbított üzenetek és megrendelések megsemmisüléséből, késedelmes kézbesítéséből vagy egyéb hibáiból eredő károkért, amelyek a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okokból erednek.

13.4 A Szolgáltató bármikor, indoklás nélkül megszüntetheti a weboldal használatát, az egyes Felhasználók, vagy az összes Felhasználó számára a weboldal működésének megszüntetésével. Ebben az esetben feldolgozza a már érvényesen leadott megrendeléseket és a Felhasználó egyéb kéréseit, de nem vállal felelősséget az esetleges egyéb következményekért.

13.5 A Weboldalon megjelenített termékek és szolgáltatások képei eltérhetnek a tényleges megjelenéstől, és bizonyos esetekben illusztrációként szolgálnak. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a termékleírások azon változásaiból eredő eltérésekért, amelyek rajta kívül álló okokból válhatnak szükségessé, például a gyártó vagy a szállító által előzetes értesítés nélkül végrehajtott változtatásokért.

13.6 A Szolgáltató kizárja a felelősséget a Felhasználó által a megrendelésben helytelenül és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő késedelmekért, egyéb problémákért, hibákért és károkért.

13.7 A Weboldalon található külső linkeken keresztül letöltött Tartalom nem tartozik a Szolgáltató ellenőrzése alá. A jogosult személy kérésére a Szolgáltató eltávolítja vagy módosítja a linket. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az ilyen hivatkozáson keresztül megjelenített vagy letöltött tartalomért.

14 Egyéb rendelkezések

14.1 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy érvényesítse és megváltoztassa a tartalom jogi védelmét és a weboldal használatára vonatkozó szabályokat, beleértve a weboldalt megrendelés nélkül böngésző Felhasználók esetében is. A Felhasználó a vonatkozó szabályokat és nyilatkozatokat a weboldalon folyamatosan közzétett jogi nyilatkozatban, a jelen ÁSZF-ben és a kiegészítő tájékoztató dokumentumokban tekintheti meg.

14.2 A szerződő felek kijelentik, hogy jóhiszeműen és kölcsönösen együttműködve járnak el a jelen szerződési feltételek szerinti jogaik gyakorlása és kötelezettségeik teljesítése során.

15. Adatkezelés, adatvédelem

Az „Adatkezelési tájékoztató” és a „ Sütik használatáról szóló tájékoztató ” című dokumentumok tájékoztatást nyújtanak a szolgáltató által végzett adatkezelésről. 

16. A szerződési feltételek módosítása

16.1 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a felhasználási feltételeket bármikor, előzetes értesítés vagy külön értesítés nélkül egyoldalúan módosítsa.

16.2 Az egyedi megrendelésekből eredő szerződésekre mindig az adott megrendelés végleges visszaigazolásához csatolt feltételek az irányadók, amelyek szerződést hoznak létre.

17. Irányadó jog

17.1 A jelen szerződési feltételekben nem szabályozott kérdéseket lásd a 3.1.1. szakaszban. Az 1. pontban említett törvények rendelkezései alkalmazandók.

18. Panaszok, végrehajtás, a szolgáltató felügyelete

18.1 Panasz

18.1.1 A Felhasználó levélben, telefonon és e-mailben is kapcsolatba léphet a Szolgáltatóval a Szolgáltató szolgáltatásaival, a Szolgáltató tagja, alkalmazottja vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személy – az áruk fogyasztóknak történő forgalmazásával vagy értékesítésével közvetlenül összefüggő – magatartásával, cselekedeteivel vagy mulasztásával, illetve az áruk minőségével kapcsolatos panasszal, a weboldalon és az ÁSZF elején megadott elérhetőségeken.

A szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja a szóbeli panaszt, és szükség esetén haladéktalanul orvosolja azt. Ha ez nem lehetséges, vagy ha a Felhasználó nem ért egyet, illetve ha a panaszt írásban nyújtják be, a Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban válaszol.

18.1.2 Lehetőség a békéltető testülettel való kapcsolatfelvételre

A felhasználó (fogyasztó) kérheti a Békéltető Bizottság ingyenes eljárását is a termék minőségével és biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, valamint a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban.

Ha a fogyasztónak Magyarországon van lakóhelye vagy tartózkodási helye, az illetékes békéltető testület az, amely e lakóhely vagy tartózkodási hely szerint a regionális (fő) kereskedelmi és iparkamarákon belül működik. A békéltető testületek elérhetőségei a https://bekeltet.bkik.hu/ címen találhatók . 

E tekintetben a fogyasztó a kérelmében a fent említetttől eltérő békéltető testületet is megjelölhet.

Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül működő Budapesti Békéltető Testület jogosult eljárni a fogyasztók és kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos, határokon átnyúló vitákban. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül működő Budapesti Békéltető Bizottság elérhetőségei a
https://bekeltet.bkik.hu/  weboldalon találhatók, és itt olvashatók: 

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara

Budapesti Békéltető Tanács együttes fellépése

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. ööö. 310.
Telefon: +36 1 488 2131
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu
Weboldal:  https://bekeltet.bkik.hu/ 

A szolgáltató köteles együttműködni a békéltető bizottság eljárásában .

A Békéltető Bizottság egy független szerv, amely a kerületi (fő) kereskedelmi és iparkamarákal együtt működik. Hatáskörébe tartozik a fent említett témákban felmerült fogyasztói viták bíróságon kívüli rendezése: ennek érdekében megállapodásra törekszik, és ennek sikertelensége esetén dönt az ügyben a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztói jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatban.

18.2 Határozatok végrehajtása bírósági eljárás útján

A szerződő felek vállalják, hogy együttműködnek egymással azzal a céllal, hogy minden vitás kérdést peren kívül, tárgyalások útján, a lehető legrövidebb időn és a legalacsonyabb költséggel rendezzenek. Ha ez nem vezet eredményre, a Felhasználó pert indíthat a lakóhelye vagy állandó tartózkodási helye szerinti járásbíróságon.

18.2.1 Ha az Európai Unióban él, az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panasz esetén igénybe veheti az Európai Bizottság online vitarendezési eszközét.

Európai Bizottság online vitarendezési platformja

Weboldal:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU 

Ezt az online platformot az EU hozta létre azon fogyasztók számára, akik panaszt szeretnének benyújtani az online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) szeretnének felkérni a panasz kezelésére.

 

Az online vitarendezési platformról, annak használatáról és a viták rendezésének módjáról további információkat a fenti linken elérhető weboldalon talál.

18.2.2 A Felhasználó az áru minőségével, a Szolgáltató (tagja, alkalmazottja) vagy az érdekében vagy nevében eljáró személy intézkedéseivel, tevékenységével vagy mulasztásával, a szolgáltatás minőségével, illetve a felelősségi szabályok alkalmazásával kapcsolatos panasszal fordulhat az Európai Fogyasztói Központhoz.

Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ

 

 

2025.05.01.